یکی از مسائل مورد توجه متولّیان و مدیران فرهنگی جوامع، بحث دین و دینداری در جامعه است. هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی الگوهای دینداری در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه بوده است. روش: جامعۀ آماری کلیۀ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه در سال تحصیلی 91-90 بود که نمونهای به حجم 370 نفر به روش طبقهای و تصادفی انتخاب شدند. با کمک گرفتن از برخی نظریههای حوزۀ جامعهشناسی دین و با استفاده از الگوی گلاک و استارک، در شش بُعد اعتقادی، مناسک دینی، تجربۀ دینی، محرمّات دینی، پیامدی و دانش دینی، الگوهای دینداری بررسی شده و سپس با نگاهی به علم مدیریت و به خصوص مدیریت فرهنگی، ضمن ارائۀ تصویری از وضعیت موجود دینداری، راهکارهای مدیریتی مناسب جهت ارتقای آن تبیین شده است. یافتهها:تحلیل دادهها نشان میدهد که وضعیت دینداری در بُعد اعتقادی و مناسک دینی در سطح مورد قبول، در بُعد تجربۀ دینی در سطح متوسط به بالا، در بُعد محرّمات دینی در سطح متوسط و در بُعد پیامدی دینی و دانش دینی در سطح مورد قبول است. نتیجهگیری: وضعیت دینداری در بین دانشجویان فیروزکوه در حد مطلوبی است.
دهقان عفیفی, ناهید, چاوش باشی, فرزانه. (1392). بررسی وضعیت الگوهای دینداری در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (واحد فیروزکوه). فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 3(7), 315-338.
MLA
ناهید دهقان عفیفی; فرزانه چاوش باشی. "بررسی وضعیت الگوهای دینداری در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (واحد فیروزکوه)". فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 3, 7, 1392, 315-338.
HARVARD
دهقان عفیفی, ناهید, چاوش باشی, فرزانه. (1392). 'بررسی وضعیت الگوهای دینداری در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (واحد فیروزکوه)', فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 3(7), pp. 315-338.
VANCOUVER
دهقان عفیفی, ناهید, چاوش باشی, فرزانه. بررسی وضعیت الگوهای دینداری در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (واحد فیروزکوه). فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 1392; 3(7): 315-338.